pondelok 30. marca 2015

Tiramisu s malinami

Potrebujeme:

  • 400g cukrárskych piškót (ja som použila 2 balenia piškót značky Savoiardi)
  • cca 2,5dcl silnej kávy
  • 2PL amareta  (ak doma nemáte,použite rum)
  • 500g mascarpone
  • 500ml 33% smotany na šľahanie 
  • 4PL práškového cukru
  • cca 300g malín (ja som použila mrazené,ale počas sezónny malín, určite použite čerstvé)
  • vanilku
  • kakao na posypanie


Postup:

Uvaríme si silnú kávu, necháme ju vychladnúť, a potom do nej pridáme alkohol. Mascarpone izbovej teploty si vymiešame spolu s cukrom a vychladenou šľahačkou na krém.Ja som použila formu cca 20x30cm. Jeden balík piškót, t.j. 24 kusov, tvoria spodnú vrstvu. Piškóty na na spodnú vrstvu namočte len do polovice,alebo si piškóty poukladajte do formy/zapekacej misky/plechu a následne polejte. Túto vrstvu pokryjeme krémom a naň poukladáme maliny. Nasleduje vrstva piškót (ktoré už namáčame celé), krému a povrch len posypeme kakaom. V chladničke necháme odležať aspoň 2 hodiny. 

Maliny môžete nahradiť napr aj jahodami. Ja som dala len jednu vrstvu malín (do prvej vsrtvy som ich zabudla pridať). Tiramisu môžete robiť aj do pohárov alebo zaváraninových fliaš. :)

Dobrú chuť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára