pondelok 16. februára 2015

Perzský koláč lásky

Keďže mám doma môj skvelý sirup z ruží a zatiaľ som ho využila len v pralinkách, hľadala som na internete nejaké receptíky, ktoré tento sirup obsahujú. Bolo pár dní pred valentínom a natrafila som na recept na  perzský koláč lásky. Je veľmi vláčny a mäkkučký. Tak sme mali tematického valentína :) Ak nemáte sirup z ruží môžete ho nahradiť nejakým iným  (ja mám napr levanduľový) alebo ho jednoducho vynechať. Aj bez neho to bude taká aromatická všehochuť. :) Verím, že si pochutnáte.



Potrebujeme


na cesto:
  • 250ml jogurtu
  • 100ml mlieka
  • 6 vajec
  • 220g trstinového cukru
  • 1ČL vínneho kameňa alebo kypriaceho prášku
  • 150g mandľovej múky
  • 150g špaldovej múky (hladkej múky)
  • 2PL ružového sirupu/vody
  • trochu nastrúhanej pomarančovej / citrónovej kôry
  • roztlačené semienka z jedného struku kardamónu alebo mletý muškátový oriešok
  • 100g posekaných pistácií + trochu pistácií na ozdobu



na sirup:


  • 50ml vody
  • 50g trstinového cukru
  • šťatvu a kôru z pomaranča/citróna
  • 2PL ružového sirupu 

(inšpirácia - twigstudios.com)

Postup:

Rúru si predhrejeme na 170°C.  Mandľovú a špaldovú múku si zmiešame s vínnym kameňom.  Vajcia s cukrom si vyšľaháme dopenista. Potom primiešame jogurt, mlieko a ružový sirup. Nakoniec pridáma pistácie a kôru z ovocia. Nakoniec pridáme korenie - kardamón je dosť aromatický. Ak ho nemáte radi, nahradťe ho pomletým muškátovým orieškom. Množstvo si korigujte podľa svojho gusta. Vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy s priemerom 26cm. Pečieme približne 45 minút. Či je koláč upečený zistíme tak, že keď do neho zapichneme špajdlu zostane čistá.

Kým sa pečie koláč, pripravíme si sirup. Do malého hrnca si dáme všetky ingrediencie a povaríme cca 3 min. Ešte teplý koláč polejeme touto šťavou. Nakoniec dozdobíme pistáciami a práškovým cukrom.

Dobrú chuť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára