nedeľa 22. februára 2015

Bábovka s červeným vínom


Pred vyše rokom som čakala na vlak a čítala časopis... ako inak s receptami :D Sedela pri mne jedna štaršia pani. Všimla si, že v časopise je aj recept na bábovku s vínom. Tak sa ku mne prihovorila a vyše pol hodiny sme sa bavili o našej láske k pečeniu. :) Hovorila mi o svojom detstve, ako mali každý víkend doma niečo sladké napečené. A ako sa aj ona priučila pečeniu a piekla torty na objednávky. Hovorila, že bábovku s vínom pečie často, dokonca aj len tak na plech, že ju všetci veľmi milujú. Už dávno som ju chcela vyskúšať a teraz nastal ten správny moment. Snažila som sa nájsť recept na spomínanú bábovku, ktorá bola vtedy v tom časopie,ale nenašla som ju. Tak som sa inšpirovala receptom od Chez Lucie. Vydarila sa báááááááječne. 




Potrebujeme:


  • 125g hladkej múky (môžete vynechať mandľovú múku a nahradiť ju hladkou)
  • 125g mandľovej múky (pomletých mandlí)
  • 20g holandského kakaa
  • perníkové korenie podľa chuti
  • 1 prášok do pečiva  
  • 150g mandľových lupienkov
  • 150g nastrúhanej čokolády
  • 150g zmäknutého masla
  • 100g práškového cukru
  • 5 vajec
  • 1,5 dcl červeného vína
  • 200g kyslej smotany
  • 100g kryštálového cukru



Rúru si predhrejeme na 170°C. Bábovkovú formu su vymažeme maslom a vysypeme múkou. Do misky si preosejeme múku, kakao, perníkové korenie  a prášok do pečiva.  Bielky si vyšľaháme s kryštálovým cukrom na tuhý sneh. V druhej miske si vyšľaháme maslo, práškový cukor a žĺtky. Postupne zašľaháme aj víno, smotanu a sypkú zmes múky. Nakoniec opatrne, ale poriadne primiešame sneh z bielkov. Cesto vylejeme do formy a pečieme približne 40 minút.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára