utorok 6. januára 2015

Kakaové a vanilkové sušienky

Konečne mám už aj ja vlastné pečiatky, a preto som ich musela hneď vyskúšať. :)

Na vanilkové sušienky potrebujeme:

  • 250g trstinového cukru
  • 250g masla izbovej teploty
  • 1 veľké vajce
  • 450g hladkej múky
  • 1 ČL soli
  • 1 ČL vanilkoého extraktu


Postup:

Rúru si predhrejeme na 160°C.
Maslo s cukrom si vyšľaháme dopenista. Potom primiešame vajce a vanilkový extrakt. Nakoniec pridáme aj múku so soľou. Cesto si zabalíme do fólie alebo mikroténového sáčka a uložíme do chladničky na 2 hodiny.(Ak sa Vám nechce tak dlho čakať, môžete cesto dať aj do mrazničky na cca 15 min). 
Vychladené cesto si vyvaľkáme medzi dvomi papiermi na pečenie na hrúbku približne 1mm. Potom už len vykrajujeme ľubovoľné tvary. 


Ak chcete sušienky aj opečiatkovať, existuje viacero možností.
1. Cesto nebudeme vaľkať, ale si z neho len budeme tvarovať guľky, ktoré budeme ukladať na plech vystlaný papierom na pečenie. Guľky potom roztlačíme pomocou pečiatky. 
2. Z rozvaľkaného cesta vykarujeme okrúhlu formou sušienky, ktoré potom opečiatkujeme.
3. Vyskúšala som oba spôsoby,ale ani s jedným som nebola úplne spokojná. A v tom mi bratranec navrhol tento postup. Kedže som perfekcionista, tretí spôsob sa mi zapáčil najviac. Sušienky majú najpravidelnejší tvar. Takže cesto si vyvaľkáme a pečiatkujeme. Medzi jednotlivými sušienkami necháme trochu miesta,aby sme si následne vedeli okrúhlou formou vykrojiť.

Sušienky ukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme približne 12-14 min na 160 °C.

Pri kakaových sušienkach nahradíme 50g kakaa rovnakým množstvom múky. Postup je rovnaký ako pri vanilkových sušienkach. Pridať môžete aj perníkové korenie alebo trochu mletého muškátového orieška.

Dobrú chuť :)





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára