streda 14. januára 2015

Chalva tyčinka alebo fit tyčinka

Chalva je staroveká orientálna pochúťka. Názov vznikol z arabského slova hilwa, čo v preklade znamená sladký bonbón :) Týmto receptom ma inšpiroval Kuchár Pepe. Na prípravu chalvy stačia iba dve suroviny - semienka (slnečnicové, sezamové) a sladidlo.  V tomto recepte je pridaná ešte vrstva kvalitnej čokolády, ale ak chcete môžete ju vynechať. Ja som sa do chalvy zamilovala :) Je to ten tip sladkostí bez výčitiek :)



Potrebujeme:

Na 1. vrstvu:
  • 1 hrnček slnečnicových semiačok
  • 1/2 hrnčeka medu (ja som použila agáve)
Na 2. vrstvu:
  • 100g vysokopercetnej čokolády (ja som mala 74%)
  • trochu nahrubo posekaných orechov/mandlí/goji/hrozienok

Môžete ju ochutiť aj vanilkou, kakaom... fantázii sa medze nekladú :)


Postup:

Formu 13x5cm (kľudne môžete použiť aj dve nádobky) si vystelieme potravinárskou fóliou/alobalom tak, aby nám prečnievala cez okraje. Slnečnicové semiačka jemne orestujeme na suchej panvici, aby uvoľnili arómu a boli chrumkavejšie. Necháme vychladnúť. Vychladnuté rozmixujeme na kašu a zmiešame s medom. Touto masou vystelieme dno formy.
Čokoládu si rozpustíme a primiešame oriešky. Vylejeme na prvú vrstvu. V chladničke necháme stuhnúť približne 1 hodinu. 
Chalvu pomocou fólie vytiahneme z formy a nakrájame na menšie kúsky. Skladujeme v chladničke.

Osobne najradšej obdarovávam jedlými darčekmi. Chalvu môžete zabaliť do potravinárskej fólie,dozdobiť podľa vlastnej fantázie a originálny darček je na svete. 

S láskou Domi :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára