pondelok 17. novembra 2014

Nepečený čučoriedkovo - levanduľový cheesecake

Minule som skúšala levanduľové sušienky, ktoré všetkým chutili. Tak som sa rozhodla znovu zaexperimentovať s levanduľou. Cheesecake je vďaka čučoriedkam svieži a chute spolu dokonale ladia. Vyskúšajte aj vy túto nezvyčajnú kombináciu. :) 

Potrebujeme:

Na základ:

  • 250g karamelových sušienok Lotus
  • 100g rozpusteného masla


Na plnku:

  • 6 plátkov želatíny
  • 180ml šľahačkovej smotany
  • 400g jemného tvarohu
  • 140g práškového cukru
  • 400g čučoriedok
  • 1PL sušenej levandule
  • vanilkový cukor z burboun vanilky podľa chuti
  • trochu citrónovej šťavy


(inšpirácia - butiksofie)


Postup:

Sušienky si najemno rozdrvíme v kuchynskom robote alebo ich dáme do igelitového vrecka a roztlčieme valčekom. (Ja som ich pomlela na mlynčeku na orechy.) Omrvinky zmiešame s roztopeným maslom. Zmes poriadne natlačíme na dno tortovej formy s priemerom 20cm. 
Želatínu su namočíme do 5-6 lyžíc vody a necháme zmäknúť. Smotanu si vyšľaháme na sneh a uložíme do chladničky.Vymiešame si spolu tvaroh, práškový cukor, citrónovú šťavu a levanduľu. 
Čučoriedky si rozmixujeme ponorným mixérom. Dáme do hrnca a zahrejeme. Zo želatiny vytlačíme vodu a pridáme ju k čučoriedkam. Miešame na miernom ohni, až kým sa želatina úplne nerozpustí. Odstavíme z ohňa a zmiešame s tvarohovou zmesou. Uložíme na 20min do chladničky. Z chladničky vyberieme tvarohovú zmes aj vyšľahanú šľahačku. Vareškou opatrne zamiešame. Tým sa nám vytvorí v hmote pekný vzor. Plnku navrstvíme na sušienkový základ. Opačnou stranou varešky môžeme ešte urobiť pár ťahov cez plnku,aby sa nám vytvorila pekná mozaika. Uložíme do chladničky na 3-4 hodiny.

Dobrú chuť!

2 komentáre:

  1. JE tam moc plnky. Vlastne to je samá plnka s tenuckou vrstvou 'korpusu'. Tolko plnky sa mi az bridi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Inšpirovala som sa zahraničným receptom a tam bol pomer takýto :) neprišlo mi tam tej plnky až tak príliš veľa. Keď si dám cheesecake napr aj v kaviarni,všetky majú takú vysokú plnku. Všetkým chutil,ale proti gustu žiaden dišputát :) a ďakujem za komentár :)

    OdpovedaťOdstrániť