nedeľa 12. októbra 2014

Čučoriedkovo nugátová torta

Moja prvá tortička na objednávku ... :)  




Mne a ani ľuďom, ktorým najčastejšie vypekám, nechutia marcipánové torty. Preto nemám ani skúsenosti so zdobením a poťahovaním. Toto je moja prvá ozajstná poťahovaná torta. Piekla som ju pre trojročného chlapčeka k narodeninám. Jedinou požiadavkou bolo, nech je na torte traktor :D Snažila som sa vcítiť do kože 3-ročného Kika a skĺbiť chute podľa jeho gusta. Taaak, čo na ňu vravíte? 





Korpus som robila môj obľúbený kakový olejový. Nájdete ho napr. v recepte na malinovo kokosovú tortu. Do cesta som pridala aj trochu perníkového korenia. :)

Prvý krém som zvolila čučoriedkový želé krém. Postup na prípravu nájdete tiež v spomínanej torte. Namiesto malín som tentokrát zvolila čučoriedky. Postup je však presne ten istý. 

Druhý krém bol kombináciou dvoch surovín. Mascarpone a nugátovej nátierky. Môžete použiť nutellu,ale aj hocijakú lacnejšiu verziu.

Potrebujeme:

  • 250g mascarpone
  • 300g nugátovej nátierky
Suroviny spolu jednoducho zmiešame metličkou a krém je hotový. Tento krém je dosť pevný a veľmi dobre drží tvar. 


Hotový korpus si 2x prekrojíme. Všetky časti korpusu potrieme kyslejším džemom. Spodnú vrstvu korpusu potrieme trochou krému (aby sa nám želé neoddeľovalo od cesta) položíme želé plnku a taktiež aj ďalšiu vrstvu korpusu, ktorá sa dotýka želé potrieme krémom. Už len naplníme druhým krémom a položíme poslednú čast korpusu. Povrch celej torty potrieme nutelou, aby nám poťahovka na torte držala. Dáme do chladničky stuhnúť.

Falošný fondán si pripravíme podľa skvelého fotopostupu od Moli. Ja som namiesto mandľovej arómy použila vanilkovú. A nabudúce vyskúšam určite aj jahodovú alebo citrónovú.

Hotovú tortu som na druhý deň zdobila lentilkami. Roztopíme si bielu čokoládu a na jednotlivé letilky nanášame v malých množstvách štetcom (mne to šlo aj špáradlom). :)

Tortička je hotová. :) S láskou Domi. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára