streda 8. októbra 2014

Jahodovo - čokoládová torta

Blížili sa meniny mojej sestry - Mišky. :) Spýtala som sa jej, akú tortu by chcela. Povedala, že čokoládovú. Vec, ktorá ma absolútne ničím nenadchne je práve čokoládová torta. Samá čokoláda. Je to celé také jednotvárne. Tak som jej urobila kakový korpus s jahodovým a čokoládo-smotanovým krémom. :) Dokonale som potešila jej chuťové bunky. Povedala, že túto jej môžem robiť vždy. Kombinácia čokolády a kyslej smotany chutí ako miláčik. :)


Urobila som osvedčený kakaový olejový korpus, ktorý nájdete v mojich receptoch  na malinovo-kokosovú alebo čokoládovú tortu.
Odporúčam, aby ste si najprv pripravili čokoládový krém,aby mohol počas pečenia korpusu pekne tuhnúť v chladničke. :)

Na čokoládový krém potrebujeme:
  • 300g kvalitnej čokolády
  • 300g kyslej smotany

Na jahodový krém:

Použiť môžete jahodový kompót,ale aj čerstvé alebo mrazené jahody. Ak použijete kompót, puding uvaríte z kompótovej šťavy. Ak použijete čerstvé alebo mrazené jahody, tak si môžete zarobiť jahodovú sirupovú vodu. 
  • 1dcl jahodového sirupu 
  • polovicu zlatého klasu
  • 70g masla
  • 70g práškoveho cukru
  • jahody
Postup:

Na čokoládový krém si nad parou rozpustíme čokoládu, a potom do nej metličkou zamiešame smotanu. Hotový krém uložíme do chladničky.
Na jahodový krém si najprv uvaríme hustý puding zo zlatého klasu a sirupu. Po vychladnutí do neho zamiešame maslo a cukor. Nakoniec primiešame aj jahody. 

Korpus si 2x prekrojíme a naplníme jahodouvoým krémom. Čokoládový krém si rozdelíme tak, aby nám zostal aj na pokrytie celej torty. 

S láskou Domi :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára